Перейти к содержанию

Новости ЗМІ: подробиці про скасоване продовження Disco Elysium - воно було майже готове


Новостник

Рекомендуемые сообщения

  • Новостник

Як ми вже знаємо, після релізу Disco Elysium у команді почалися заворушення, які за деякий час призвели до творчої катастрофи - зі студії ZA/UM пішли найважливіші люди, включно з автором сеттингу.

rssImage-ba2ee40b6cd921f4db75430bd2e503b2.jpeg

Портал PC Gamer поспілкувався з колишніми і нинішніми співробітниками ZA/UM і з'ясував, яким мало стати продовження Disco Elysium і як його створювали.

Проєкти ZA/UM після Disco Elysium

  • Y12. Повноцінний сиквел Disco Elysium. Скасовано після того, як зі студії пішли Роберт Курвіц (Robert Kurvitz), Олександр Ростов і Хелен Хіндпере (Helen Hindpere) - ключові автори оригіналу.
  • P1. Наукова фантастика. Очолював продюсер Disco Elysium і колишній власник частки ZA/UM Каур Кендер (Kaur Kender). Скасовано. Співробітників перевели на проєкт X7.
  • X7. Спін-офф і своєрідне самостійне доповнення для Disco Elysium. Скасовано.
  • M0. Невеликий проєкт у світі Disco Elysium, націлений на пристрої з сенсорним екраном. У розробці.
  • C4. Велика RPG, не пов'язана з Disco Elysium. Основний проєкт ZA/UM на даний момент. У розробці.

02038.7zLABbA.thumb.png.5298f360c75b1319c45d56f16fc2dae0.png

Про Y12 - повноцінний сиквел

  • Рішення закинути проєкт ухвалили після того, як він позбувся виразного лідерства через відхід Курвіца, Ростова і Хіндпере.
  • Скасування Y12 призвело до розбіжностей між менеджментом і дуетом нових провідних сценаристів - Арго Тууліка (Argo Tuulik) і Дори Кліндіч (Dora Klindžić). Рішення про скасування ухвалили без їхнього відома.
  • Для Кліндіч це було особливо болісно - вона кинула попередню роботу спеціально заради шансу зробити свій внесок у сиквел Disco Elysium, а в підсумку його скасували всього через чотири місяці після того, як Кліндіч влаштувалася в ZA/UM.
  • Тууліку і Кліндічу запропонували зробити свій проект під брендом Disco Elysium, але дали на мозковий штурм лише тиждень. Після кількох затяжних робочих днів вони презентували концепцію X7, яку вкрай радо зустріли.

02037.esOEOFx.thumb.png.49cdd47d6b5c718b89374f285e938ce6.png

Про X7 - продовження у форматі спін-оффу

  • У X7 хотіли повернути деяких персонажів Disco Elysium, продовжити сюжет, а також розвинути систему діалогів і психологічної RPG.
  • У центрі історії був "один із найулюбленіших персонажів Disco Elysium" (Кім Кіцурагі? Точної відповіді не дають).
  • Розміри X7 мали бути меншими за Disco Elysium, але все одно доволі серйозні.
  • Команду X7 очолював Арго Туулік - ветеран ZA/UM, який працював над світом Disco Elysium ще до того, як він перетворився на відеогру. Його перу належать Куно і хлопці Харді. Він вважає, що X7 була найкращим шансом зробити гарне продовження без Курвіца, Ростова і Хіндпере.

02039.kRPmVNU.thumb.png.498e21711a4b37dca0910c07aafb70a0.png

  • Старший письменник X7 Дора Кліндіч описує проєкт як "на 110% автентичне, найхардкорніше "Диско" з моменту "Диско"". Мовляв, гра була здатна довести, що Disco Elysium у хороших руках, і заспокоїти фанатів.
  • У X7 був внутрішній показ наприкінці 2023-го. Здається, тоді гра сподобалася всій студії і змогла надихнути багатьох - на той момент ZA/UM уже потопала в поганій аурі після викриттів у пресі.
  • За різними оцінками X7 могла вийти у 2024-му або (найімовірніше) у 2025-му.
  • Одного разу в планах був тизер на The Game Awards 2022.

02040.uje2aZZ.thumb.png.4a15a5bb5af9e5af44a7a0e97e98b303.png

Про процес створення X7

  • Боси ZA/UM не дали X7 час на попереднє виробництво - гру одразу відправили в розробку. Це схоже на написання твору без плану або будівництво будинку без креслень. Наприклад, Туулік ще не уявляв усього сюжету і персонажів, але команда художників уже малювала концепти героїв і оточення.
  • Туулік і Кліндіч були змушені працювати в подвійному обсязі: одночасно писати діалоги і придумувати контекст, щоб давати план роботи іншим відділам.
  • Спочатку в X7 було всього два письменники - Туулік і Кліндич. Цього не вистачало, але коли скасували P1 і письменників звідти перекинули на X7, виникла інша проблема - у Тууліка і Кліндича не було сил і часу, щоб швидко включити нових письменників у процес виробництва. Крім того, дуету не дали формальні посади лідерів проєкту, через що виникали прогалини в трудовій ієрархії.

02043.9EUj1Lr.thumb.png.d6b5ca115f56188a3d31180b42bc9403.png

  • Туулік і Кліндіч фактично виконували роль керівників X7, але відповідного підвищення зарплат не отримали.
  • Найбільш плідним періодом Туулік вважає перші чотири місяці існування X7. Потім у якийсь момент у процес виробництва вклинився виконавчий директор Тиніс Хаавель (Tõnis Haavel) - поступово вся координація почала проходити через нього, що нашкодило творчим процесам.
  • Як вважає Кліндіч, коли на світ з'явилася документалка People Make Games про ситуацію в ZA/UM, боси студії почали заздрити Тууліку - мовляв, він отримував надто багато любові фанатів, був схожий на надто важливу фігуру. Тож Тууліку влаштували показові приниження: змусили вибачатися за інтерв'ю та називали його некомпетентним, некваліфікованим і нездатним керувати власним проєктом. "Його зробили невидимим у студії",- каже Кліндіч.

02042.BhMkYVe.thumb.png.017a2cc281a07027cf23e1c23405a884.png

Про поточний стан ZA/UM

  • На планерці в грудні 2023-го керівництво студії запевняло, що ZA/UM перебуває в безпеці і звільнення їй не загрожують. За два місяці близько чверті штату звільнили (включно з Тууліком і Кліндіч), а X7 скасували.
  • Повноцінна RPG C4 далека від релізу.
  • Мобільний спін-офф M0 до релізу набагато ближчий і отримує хороші відгуки за результатами внутрішніх рев'ю.
  • За словами співрозмовників PC Gamer, ZA/UM занадто різко зросла за час пандемії (від 30 до 100 осіб) і насилу підлаштовувалася під віддалену роботу.

Як вважає автор матеріалу з PC Gamer, ситуацію навколо ZA/UM чудово описує цитата з самої Disco Elysium:

"Капітал скинув свою маску людяності. Він зобов'язаний її скидати, щоб убити всіх і все, що ти любиш. Всю надію і теплоту у світі. Він зобов'язаний її скидати - всього на секунду. Щоб зробити справу."

Кліндіч теж розчарована тим, що сталося:

"Уся команда X7 обожнювала світ Елізіуму. Як художники-прихильники, музиканти, знакові голоси ми всього лише хотіли, щоб цей світ продовжував розвиватися, а не залишився чахнути в темних старих підвалах інтелектуальної власності."

 

Изменено пользователем Трейдер (смотреть историю редактирования)

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Guest
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.