Перейти к содержанию

Новости Пітер Мур — про те, як Microsoft перетворилася на ігрового гіганта


Новостник

Рекомендуемые сообщения

  • Новостник

До запуску Xbox 360 у 2005 році Microsoft підійшла з чіткою метою: скласти конкуренцію PlayStation, яка домінувала на ринку. Колишній топ-менеджер Electronic Arts, SEGA і Xbox Пітер Мур (Peter Moore) у великому інтерв'ю виданню The Game Business розповів, як команда домоглася цього — незважаючи на помилки минулого, брак студій і сумнозвісні «червоні кільця смерті».

00491.JunWRXO.thumb.jpg.cebf1fb5636954aa8c6f8159bd606fd4.jpg

Від Dreamcast до Xbox 360

За словами Мура, Xbox 360 успадкувала дух SEGA Dreamcast — першої консолі, яка серйозно взялася за онлайн-геймінг. Мур у ті роки очолював американський підрозділ SEGA і бачив, як Sony вбила цвях у кришку труни Dreamcast, переконавши гравців почекати «справжню» консоль — PlayStation 2. Пізніше він приєднався до Microsoft, щоб переконатися, що така історія не повториться.

"Я часто говорив, що Dreamcast передала естафету Xbox 360, і завдяки ресурсам Microsoft ця консоль змогла розвинути мрію SEGA про онлайн-геймінг.
Страх, невпевненість і сумніви оселилися в умах гравців. Dreamcast називали «тимчасовою» платформою: мовляв, звичайно, можете купити її, але як тільки в березні наступного року вийде PlayStation 2 — ви все одно візьмете її."

Пітер Мур

Битва умів

Незадовго до запуску Xbox 360 «зелена» компанія провела «симуляцію» за участю консалтингової фірми McKinsey. Керівництво Xbox моделювало поведінку конкурентів. Муру дісталася роль боса PlayStation — Кена Кутарагі (Ken Kutaragi). І він «виграв» симуляцію, знайшовши вразливі місця Microsoft — відсутність впізнаваних франшиз, імідж «офісної» компанії та брак студій. Ці ж аргументи Sony використовувала проти SEGA, і Пітер знав їх напам'ять.

"Це ж Microsoft. У них немає спадщини. Ми зробимо з ними те ж, що зробили з SEGA — заженемо в кут і посіємо сумніви в головах гравців. У них ще немає таких студій, як у нас. У нас, як і раніше, є репутація: все, що виходить з Японії — справжнє і автентичне. А у них — компанія, яку знають по Windows, Excel, PowerPoint і Word. Як вони взагалі можуть претендувати на місце в індустрії розваг?"

Пітер Мур у ролі Кена Кутарагі

Обманчивая мощь

Sony представила на E3 трейлер Killzone 2, нібито з ігровим процесом у реальному часі. Мур відразу зрозумів: цього рівня графіки проект не видасть. «Точно такі ж прийоми, як з Dreamcast — показати „кіно“, викликати вау-ефект, а потім не дотягнути», — згадує він. Але цього разу журналісти і геймери не купилися.

"Вони як політики, правда? Обіцяють, щоб їхній проект купили, а потім — виконують чи ні, вже неважливо. Тому що голос ти вже віддав."

Пітер Мур

Вірусний маркетинг та MTV

Замість стандартної реклами Microsoft пішла іншим шляхом: запустила ARG-кампанію OurColony. Пізніше Xbox 360 урочисто представили в ефірі MTV з ведучим Елайджею Вудом (Elijah Wood) і групою The Killers — точно так само, як SEGA запускала Dreamcast на тій же платформі.

Елайджа Вуд розповідає про нову Xbox 360 на MTV.

"Ключовим учасником нашої команди був Джей Аллард (Jay Allard). Він був рушійною силою всього цього, тому що у нього такий склад розуму. Ми не могли просто запускати звичайну рекламу. Нам потрібно було показати, що ми — Microsoft — вміємо говорити зі спільнотою так, щоб це демонструвало повагу до їхнього розуму і показувало, що ми дійсно намагаємося робити все по-іншому, нестандартно."

Пітер Мур

E3 і «Час Ікс»

На E3 2005 року Microsoft влаштувала гучну презентацію Gears of War і Unreal Engine 3 разом з Epic Games, а незабаром провела закритий захід під назвою Zero Hour на військовій базі. Геймерів пустили всередину за добу до релізу Xbox 360 і дали «помацати» консолі в оточенні неону та енергетиків. Все — заради відчуття таємниці та причетності.

"Моя маркетингова команда проробила блискучу роботу за короткий час, зробивши все необхідне, щоб створити ту саму атмосферу класного запуску. Дуже схоже на те, що ми раніше робили з I Love Bees і OurColony."

Пітер Мур

Rockstar, Call of Duty та сторонні видавці

У Microsoft не було потужних внутрішніх студій, зате вона змогла налагодити відносини з найбільшими видавцями. Головне досягнення — Grand Theft Auto IV вийшла одночасно на Xbox 360 і PlayStation 3, а доповнення спершу з'явилися на «зеленій» платформі. Не менш важливою стала ексклюзивність Call of Duty 2 на релізі консолі, яка продалася майже тим же тиражем, що і сама приставка.

Microsoft багато в чому була в невигідному становищі через своє минуле — тим, ким вона була, що виробляла і які послуги надавала. Але в одному вона була чудова — і залишається такою досі — це відносини із зовнішніми партнерами. Будь то Dell, HP, IBM або ж Activision, Electronic Arts і Ubisoft.
Це як залицяння. Ми з ними об'їздили весь світ. Роббі Бах (Robbie Bach) і я їздили разом з Джорджем і Блейком, і робили все, що було потрібно, щоб партнери відчували себе частиною нашої платформи. Упевнений, PlayStation робила те ж саме. Але ми дійсно зосередилися на тому, щоб працювати зі сторонніми видавцями якісно і надійно.

Пітер Мур

«Червоні вогні смерті» — ціна успіху

00492.DlBteAu.thumb.jpg.3ecd52f4aa8525953adc64d260990760.jpg

Через кілька місяців після запуску Xbox 360 почали надходити скарги: консолі виходили з ладу. Microsoft виділила $1,15 мільярда на розширену гарантію і термінову логістику. «Якби ми тоді не зреагували — бренду Xbox могло б уже не бути», — зізнається Мур.

"Xbox 360 і PlayStation 3 дали індустрії колосальний ріст. Ми боролися лоб в лоб і витискали один з одного максимум. Величезні інвестиції йшли через сторонніх видавців. В індустрію вливалися гігантські гроші завдяки конкурентному азарту таких корпорацій, як Sony і Microsoft.

Приплив піднімає всі човни. Вихід Microsoft на ринок став саме таким «припливом». Вони вклали мільярди доларів у маркетинг, рекламу, дослідження і розробки — і, чесно кажучи, не думаю, що індустрія була б такою, якою вона стала, якби Microsoft не втрутилася."

Пітер Мур

Microsoft, якої більше немає

00493.sH5opbQ.thumb.jpg.5e577ee845a389176fe9aee1179a6107.jpg

Хоча PlayStation 3 в підсумку випередила Xbox 360 за продажами, Microsoft майже в чотири рази збільшила свою частку ринку і назавжди змінила індустрію. «Без Microsoft ігрова індустрія не була б такою, якою ми її знаємо сьогодні», — підсумував Мур. Він згадує ту епоху з теплотою: мінімум бюрократії, свобода прийняття рішень і відчуття, що вони дійсно роблять щось важливе.

"У Microsoft, крім нас, рішення ніхто не приймав. Білл Гейтс (Bill Gates) і Стів Балмер (Steve Ballmer) дозволили нам просто робити свою справу. Ми, звичайно, періодично з ними зв'язувалися. Обидва виявляли жвавий інтерес — особливо Білл — до того, що ми робимо. Але вони також дозволили нам працювати окремо від основної штаб-квартири. Ми не були частиною так званого «Борга». У нас сформувалося справжнє почуття єдності. Це було дійсно освіжаюче — бути в команді, де не потрібно озиратися в пошуках людини, яка прийме рішення. Рішення приймали ми самі."

Пітер Мур

Сьогодні ігровий бізнес Microsoft переживає непрості часи. Незважаючи на придбання студій, включаючи покупку Activision Blizzard, корпорація зіткнулася з внутрішніми перебудовами і масштабними звільненнями, які торкнулися тисяч співробітників Xbox, Bethesda і багатьох інших команд.

 

Изменено пользователем Трейдер (смотреть историю редактирования)

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

«Колос на глиняних ногах!»

                                          :palcy:       HEAVY METAL      :palcy:                                                   

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Guest
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.