Перейти к содержанию

Новости Від Silksong до GTA 6: девелопери розповіли, як великі ігри змінюють плани маленьких студій


Новостник

Рекомендуемые сообщения

  • Новостник

Оголошення дати виходу Hollow Knight: Silksong стало однією з найгучніших подій цього року. Після шести років очікування фанати нарешті дізналися, що сиквел вийде 4 вересня 2025 року. Але радість геймерів обернулася головним болем для розробників інших проєктів — десятки ігор змушені були перенести реліз, щоб не опинитися в тіні Silksong.

75a0275104c557470636417035b6d8ba.thumb.jpg.e72a789774636939a98f0ee568aeee9e.jpg

У списку перенесених ігор опинилися Demonschool, Aeterna Lucis, Little Witch in the Woods, CloverPit, Baby Steps, Faeland, Starbirds, Moros Protocol. Всі вони вирішили поступитися Hollow Knight дорогою.

Журналістка видання IGN поговорила з людьми з індустрії на тему того, як маленьким студіям діяти в ситуаціях з гігантськими релізами на кшталт Hollow Knight: Silksong або  Grand Theft Auto VI.

Чи варто йти з дороги гіганта?

Рішення про перенесення завжди пов'язане з ризиками. Щоб вибрати дату релізу, розробникам доводиться враховувати безліч факторів: готовність гри, сертифікацію на платформах, перетини з іншими проектами видавця, великі розпродажі в Steam і навіть особисті обставини команди. Тому зміна дати — це не просто інша галочка в календарі, а серйозний удар по бюджету і планах.

Глава маркетингової платформи Gamesight Адам Ліб (Adam Lieb) зазначає, що затримки часто обходяться занадто дорого. Якщо гра вже готова до запуску, кожен день простою означає втрату грошей. За його словами, не завжди варто тікати від конкурентів: іноді вихід поруч із гучним проєктом може навіть допомогти.

Ліб наводить приклад: якщо ви випускаєте інді-платформер, реліз через пару тижнів після Silksong може зіграти на руку. Геймери пройдуть Silksong за 20-40 годин і відразу почнуть шукати схожі ігри. Аналогічна ситуація була з Splitgate, яка вийшла прямо перед великим оновленням Halo і отримала увагу фанатів серії.

Коли відступ виправданий

b10e7259403c99b75b0f66fdb64dc176.thumb.jpg.f628a99c6771f96d043a395e7b0045f9.jpg

Але не всі готові ризикувати. Співзасновник Devolver Digital Найджел Лоурі (Nigel Lowrie), чий проект Baby Steps опинився поруч із Silksong, зізнається, що без роздумів пішов на перенесення. За його словами, навколо Silksong склався «культурний момент» — тайтл обговорюють і під час показів, де його навіть немає в програмі. У такі моменти маркетинг сам стає частиною ігрового досвіду, як це було з Death Stranding 2 або серіалом «Гра престолів», коли обговорення і очікування були не менш важливими, ніж сам продукт.

Лоурі підкреслює: не можна експериментувати на долі команди, яка п'ять років працює над проектом.

"Не можна провести A/B-тест реальності. Можливо, з Baby Steps все було б гаразд і 8 вересня, цілком можливо. Але чи готовий я ризикувати благополуччям цієї команди і майбутнім гри, над якою вони працювали п'ять років, тільки щоб перевірити, чи вийде у обох проектів? Ні. І ще я хочу прислухатися до їхніх бажань, а вони хочуть отримати свою власну увагу — і я повністю з цим згоден."

Найджел Лоурі

А що щодо GTA 6?

1df1a8acfc13bb7aaa109f1fbbe761b1.thumb.jpeg.1195538694cf22c68411cd83dd9ff036.jpeg

Silksong стала важливою подією, але в розмовах про колосальні релізи витає ще один гігант — Grand Theft Auto VI, призначена на 26 травня 2026 року. І якщо Silksong називають «культурним моментом», то GTA 6 — абсолютний «пожирач уваги».

"У день виходу GTA все, що можна робити, — це писати історії про GTA, тому що саме це люди хочуть читати. Можливо, є контент-мейкери, які люблять вашу гру і хотіли б зіграти в неї в день релізу, але, вибач, чувак, не вийде."

Адам Ліб

За словами Ліба, GTA затьмарює все і всіх: вона фігурує навіть у плануванні релізів ігор, які не мають з нею нічого спільного за жанром. Завдяки популярності RP-серверів в GTA її «конкурентами» можуть виявитися навіть хоррори на кшталт Silent Hill. Лоурі описує вплив GTA 6 ще жорсткіше.

"Я маю на увазі, що є AAA-ігри, є AAAA-ігри, а Grand Theft Auto, я б сказав, потенційно є грою рівня AAAAA — вона просто найбільша з усіх інших як за охопленням, так і за масштабом, а також за культурним впливом і увагою, якої вона вимагає."

Найджел Лоурі

Чи є шанс на «Барбенгеймер» в іграх?

4509d69f6eea608574bb5b60cffd25bf.thumb.jpg.e346132f9a683d2514ae6840a88f2888.jpg

Чи можна вийти поруч з GTA 6 і вижити за рахунок контрасту, як це сталося у фільмів «Барбі» і «Оппенгеймер», або у дуету  Animal Crossing: New Horizons і  Doom Eternal? Експерти сумніваються. Ліб вважає, що ризик занадто високий.

"Проблема в тому, що якщо ти керівник відділу маркетингу, видавництва або хтось інший, хто приймає це рішення разом з великою командою, і тобі потрібно підготувати презентацію в PowerPoint з написом «наша гра виходить в той самий день», всі будуть думати: «Ти божевільний». Це не означає, що ідея погана, просто вона вкрай ризикована, і буде складно заручитися підтримкою всіх, тому що якщо ти помилишся і вона [GTA 6] затьмарить все, ніхто не буде говорити про інші ігри. Журналісти не писатимуть про інші ігри. Контент-мейкери не створюватимуть матеріали про інші ігри. І озираючись назад, це рішення може стати визначальним для кар'єри в найгіршому сенсі."

Адам Ліб

Що ж робити маленьким студіям?

І Лоурі, і Ліб сходяться в одному: девелоперам варто оцінювати не тільки цифри, але й атмосферу навколо подій. Silksong і GTA 6 — це не просто релізи, а культурні явища. Якщо гра невелика, краще поставитися до ситуації з іронією і визнати масштаби конкурента, ніж намагатися змагатися з ним.

"Приємно розуміти своє місце в ієрархії і приймати його, це нормально. Я дуже пишаюся Devolver, але ми знаємо, що не збираємося конкурувати з монстром на кшталт GTA 6 або чимось подібним, тому просто отримуйте задоволення від процесу."

Найджел Лоурі

 

Изменено пользователем Трейдер (смотреть историю редактирования)

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Guest
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.