Перейти к содержанию

Новости Аналітики: EA може продати DICE, якщо Battlefield 6 погано себе покаже — та інші прогнози про серії компанії


Новостник

Рекомендуемые сообщения

  • Новостник

Наприкінці минулого місяця стало відомо про одне з найбільших придбань в історії ігрової індустрії — Саудівський державний інвестиційний фонд спільно з компаніями Silver Lake і Affinity Partners має намір купити Electronic Arts за $55 мільярдів. Після завершення угоди видавництво піде з біржі і перейде під контроль інвесторів. Однак експерти попереджають — наслідки можуть виявитися далеко не однозначними.

64007361b0547d7ac753923650b2650b.thumb.jpg.e7825ddac9617186d9e84ce4f86f29ad.jpg

Якщо ви турбуєтеся про майбутнє франшиз «електроніків» — ви не самотні. Угода є безпрецедентною за масштабом і ставить під сумнів долю студій і ключових серій компанії, включаючи BioWare, The Sims,  Apex Legends і Battlefield. Аналітики розходяться в прогнозах, але в одному вони одностайні: EA, швидше за все, скоротить витрати і почне розпродавати найменш прибуткові підрозділи.

 в одном они единодушны: EA, скорее всего, сократит расходы и начнёт распродавать наименее прибыльные подразделения.

EA вільна — але якою ціною

Деякі інвестиційні компанії, включаючи Freedom Capital Markets, вважають, що викуп Electronic Arts може звільнити компанію від тиску з боку акціонерів і дати її студіям свободу для більш ризикованих і креативних проектів. Іншими словами, без необхідності радувати публічних інвесторів EA могла б пробувати нестандартні ідеї та експериментальні ігри.

Однак не всі аналітики поділяють такий оптимізм. Рис Елліотт (Rhys Elliot), керівник відділу ринкової аналітики в Alinea Analytics, вказує на серйозну фінансову перешкоду — EA доведеться виплатити близько 20 мільярдів доларів боргів. Ця частина угоди отримала оцінку «B» — низький кредитний рейтинг, що на фінансовому жаргоні називають «сміттєвим боргом». Такі позики вважаються вкрай ризикованими, їх майже неможливо повернути повністю.

При цьому EA залишається великим гравцем з великим грошовим потоком (за оцінкою Елліотта — близько 2 мільярдів доларів) і займає провідні позиції на північноамериканському ринку. За даними Newzoo, EA — номер один серед видавців у 37 регіонах, і 31 % активних геймерів регулярно грають хоча б в один проект «електроніків».

Девід Коул (David Cole), президент дослідницької компанії DFC Intelligence, вважає, що в короткостроковій перспективі EA навряд чи зможе ризикувати творчо. Історично подібні викупи супроводжуються скороченням витрат і продажем непрофільних активів. У довгостроковій перспективі відсутність публічних акціонерів могла б дозволити «електроніці» займатися більш креативними і ризикованими проектами. Але зараз компанія, швидше за все, зосередиться на основних джерелах доходу і буде шукати максимальний прибуток при продажу другорядних студій і франшиз.

Спорт у безпеці, решта — готуватися

ee184fef709ae566f5320e11cd12f2b7.thumb.jpg.ff7efcdc129bbce934e338a5c72d946e.jpg

Франшизи EA Sports навряд чи опиняться під загрозою закриття або повного перегляду. Девід Коул очікує, що компанія буде намагатися розширювати ці серії, наприклад, через нові режими, контент або платформи, щоб збільшити прибуток і утримати гравців.

Однак ефективність такої стратегії залишається під питанням. Експерти з Freedom Capital Markets, які позитивно оцінили новину про покупку, відзначили, що бізнес-модель Electronic Arts сильно залежить від мікротранзакцій і щорічних релізів спортивних ігор. Це може бути вигідно, коли все йде за планом, але стає ризикованим, якщо продажі падають. Після викупу EA опиниться в тій же ситуації, що і раніше, тільки замість тиску інвесторів тепер потрібно обслуговувати $20 мільярдів боргу.

Більш агресивна монетизація могла б збільшити дохід з цих франшиз, але це не гарантує успіх. Прикладом служить Apex Legends: у 2024 році EA спробувала посилити монетизацію, але це призвело до зниження кількості гравців і падіння прогнозованого виторгу, хоча деякі зміни потім скасували.

На перший погляд, малоефективні ігри-сервіси на перенасиченому ринку могли б стати сферою, від якої EA відмовилася б через борги. Але Коул вважає, що саме в таких проектах компанія буде шукати можливості для креативного ризику. Це потенційно високоприбутковий сегмент з перспективою зростання, і саме сюди EA, ймовірно, спрямує частину своїх зусиль у найближчі роки.

Продати можуть навіть Apex Legends

Apex Legends вже принесла EA значний прибуток. За даними компанії, з моменту запуску в 2019 році гра заробила понад $2 мільярди. Однак це не гарантує стабільного майбутнього. Девід Коул зазначає, що навіть успішна гра може бути продана: при вигідній пропозиції EA може віддати Apex Legends окремо або повністю продати студію Respawn, незалежно від поточного прибутку проекту.

DICE і Battlefield під пильною увагою

b6a14ac0fe59f7e0aa8c9bf3c9bfce14.thumb.jpg.79ad8354c8f4bf6dcf3659fbc6ae712a.jpg

Що стосується DICE, експерти сходяться на думці, що майбутнє студії безпосередньо залежить від успіху Battlefield 6. Freedom Capital Markets вважає, що EA розглядає «шістку» як експеримент. Шутер дозволить вийти за межі спортивної моделі і залучити аудиторію, яку довго не вдавалося охопити.

Коул додає, що компанія оцінить перспективи франшизи, враховуючи її здатність конкурувати з Call of Duty і можливість Battlefield 6 набрати популярність. Якщо Electronic Arts не побачить довгострокового потенціалу, DICE можуть продати.

Студіям EA доведеться несолодко

На думку аналітика, EA буде вибірково продавати студії та франшизи. Маленькі команди з обмеженою кількістю прибуткових проектів, такі як Criterion, з більшою ймовірністю продадуть, а не закриють. Продаж виглядає більш привабливим, ніж закриття, але зазвичай супроводжується скороченнями і жорстким урізанням витрат.

Рис Елліотт очікує безліч звільнень поза EA Sports, особливо в студіях, які не займаються іграми-сервісами. Крім того, можливі втрати кадрів через відтік талановитих співробітників, які протестують проти порушень прав людини з боку нових власників EA.

Доля The Sims і BioWare

b97ad713ab430987149c114815123d47.thumb.jpg.6ba308408a08a699f318c1f13137186d.jpg

За словами Девіда Коула, EA, швидше за все, зосередиться на продажу невеликих проектів студії Maxis, таких як SimCity і  Spore. А з The Sims розлучиться тільки якщо за неї запропонують дуже високу ціну.

До того ж, на думку аналітика, серйозні зміни в  The Sims 4 малоймовірні, в основному з економічних причин: між серпнем 2024-го і серпнем 2025-го гра була четвертою за прибутковістю у EA після основних спортивних франшиз. У 2023 році компанія повідомила, що понад 70 мільйонів геймерів активно грали в The Sims 4, і після переходу тайтла на безкоштовну модель кількість нових користувачів помітно зросла. При цьому доповнення купували більше, ніж будь-коли раніше.

Що стосується BioWare, аналітики сходяться на думці, що студія, швидше за все, не залишиться у складі Electronic Arts після завершення угоди. Ріс Елліотт зазначив, що легендарна компанія вже перебувала «під прицілом» EA після десятиліття проблемних релізів. Останній проект студії, Dragon Age: The Veilguard, пережив складний цикл розробки, кілька змін напрямку і не досяг 50% очікуваної кількості гравців за внутрішніми прогнозами EA.

Девід Коул вважає BioWare і її франшизи «головними кандидатами» на продаж — або окремо, або цілком як єдиний актив.

Очікується, що угода з придбання Electronic Arts буде укладена в першому кварталі 2027 фінансового року, який починається 1 квітня 2026 року. Можливо, EA почне скорочення і підготовку до продажу частини своїх активів ще до цього моменту, але Ріс Елліотт прогнозує, що звільнення і зниження витрат триватимуть аж до 2028 року і навіть пізніше.

Изменено пользователем Трейдер (смотреть историю редактирования)

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Guest
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.