Перейти к содержанию

Spelunky is coming to PS3 and PS Vita this Summer!


Гость PlayStation®

Рекомендуемые сообщения

Изображение

Oh man, this is exciting! It’s with great pleasure that I can announce the arrival of Spelunky on PlayStation 3 and PS Vita. I know that we’re not the first indie title to be announced this year for these platforms… well, the Spelunky team is happy to be part of this wave of indie goodness.

If you’ve never heard of Spelunky, it’s a platformer with randomly-generated levels, making each playthrough a unique experience. The game is hard, but it’s rarely unfair, and when you die it’s usually in a hilarious way that involves some kind of ridiculous chain reaction.

The difficulty and the randomisation work together to give determined players a very rewarding experience – it’s common for people to persevere through thousands of deaths to beat Spelunky and uncover its most notorious treasure and secrets!

Изображение

Spelunky had the honour of winning 2012 Independent Games Festival Excellence in Design Award, as well as a number of GOTY awards (including GameSpot’s Platformer of the Year). I think this quote from one of the IGF judges captures the spirit of the game well:

Spelunky looks like a game of execution, but it’s really a game about information and decision-making. How good are you at looking at a situation and understanding what it means? You can’t memorize, and you can’t take time to carefully analyse, you must rely on your literacy of the system, and this is a kind of holistic knowledge that feels great in my brain, a wonderful new flavour for a single-player game, and a deeply promising direction for further exploration.

I’m particularly thrilled that Spelunky is coming to PS Vita. Given that runs of Spelunky generally last anywhere from a few seconds to a half an hour, I think it’s the perfect game for a portable system! We’re going to work closely with the team porting the game to make sure that it makes good use of the Vita’s capabilities and lives up to the expectations set by that statement.

When I designed Spelunky, I wanted to give people a dense, rewarding experience that didn’t condescend them or get old. We can’t wait to bring that experience to you guys and gals on PS3 and PS Vita! See you there soon!

http://feeds.feedburner.com/~r/SCEEBlog/~4/NzYkYOoIE4g

Читать дальше
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост будет проверен модератором, прежде чем станет видимым.

Guest
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...

Важная информация

Мы разместили cookie-файлы на ваше устройство, чтобы помочь сделать этот сайт лучше. Вы можете изменить свои настройки cookie-файлов, или продолжить без изменения настроек.